RSS

Pages

2010. április 9., péntek

Túrórudi



Hozzávalók:
fél kg túró-darabos, akár házilag készített a legjobb (nekem nem volt egészen 400 g - és így lett belőle 14 db), 5 EK kristálycukor, 3 cs. vaníliás cukor, reszelt citromhéj, pici citromlé, 2-3 EK tejföl (ne higuljon el túlságosan a massza), 1-1,5dl vízben annyi zselatin, ami a leírás alapján van a zselatinos zacskón, hogy 1dl-hez mennyi kell (én gyors zselatint használok, amit nem kell előfőzni, hanem közvetlen a masszába önthető por alakban).


Készítés:
Ha kész a massza, alufólián hengerré alakítom (de nem hagyom becsomagolva). Csak a fagyasztó felső polcára tettem alufóliát, és oda rakosgattam. Egy óra múlva felolvasztok tortabevonó csokit (vízgőz felett), és a túró rudakat egyesével veszem ki a fagyasztóból, hogy fagyos maradjon, majd beleteszem a felolvasztott csokiba, meghempergetem, és én műanyag csipesszel szedtem ki szintén alufóliára (ahol hozzáért a csipesz, oda utólag kiskanállal csorgattam rá kis csokit). Mivel a rudi fagyos, a csoki meg meleg, így pillanatok alatt megköt rajta a csoki. Majd betettem a sima hűtőbe, hogy a rudi közepe is kiengedjen, mégse olvadjon le róla a csoki.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése