RSS

Pages

2010. április 8., csütörtök

Francia hagymaleves



Hozzávalók:
500g hagyma, 30g vaj, 30g liszt, 1 liter erőleves (1 l víz, 2 húsleves kocka összeforralva), toastkenyér, sajt

Készítés:
A hagymát megpucoljuk, egész szeleteket vágunk belőle, de vékonyra. Így vágjuk fel az egész fél kilót. Egy lábasba odatesszük 30g vajjal. Kis lángon (E-n kb 3-as fokozat) fedő alatt teljesen vajpuhára pároljuk, néha keverjük. Ez idő alatt egy másik lábasban 1 liter vizet összeforralunk 2 db húsleveskockával (én csirkehúsost használtam). Ha a hagyma teljesen puha, meghintjük a 30g liszttel, majd felöntjük az erőlevessel. Lassú tűzön, fedő nélkül forraljuk folyamatosan, és néha kevergetjük. A hagyma szinte "el fog tűnni" belőle, olyan krémes lesz. Személyenként készítünk toastkenyérből egy egy pirítóst (én csak 3-as fokozaton pirítottam ne legyen túl sötét), majd mindegyik pirítóst beborítottam trappista sajttal, de a tetejére tettem egy szelet camambert sajtot is. Majd a sütőbe a grillező fokozatra betettem 180 fokra kb. Addig hagytam benne, amíg láttam, hogy nem folyósodik a sajt. De ezt közvetlen csak evés előtt kell elkészíteni. Mehet a pirítós a tányér aljába, majd rá a forró leves!
Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése