RSS

Pages

2010. április 8., csütörtök

Sonkás hagymás kenyér


Hozzávalók:
400g fehér liszt, 100g korpás liszt, kb 1 evőkanál só, 1 csomag porélesztő (itt az 12g-os), kb egy "kupica" (mondjuk pálinkás) folyékony vaj...(de amúgy csak érzésre öntöttem bele..),
egy kicsi fej hagyma, sonka kockák, víz



Hagymát olajon megpirítok apróra kockázva, és a sonkát is. Majd az összes összetevőt langyos vízzel (kb 3,5 -4 dl) összedagasztottam. (ne legyen ragacsos a tészta!!!!)gombóccá formáltam, és 30 percet kelesztettem. Majd újra átgyúrtam, megformáltam, és vágtam a tetejébe 3 csíkot, és sütőpapírral bélelt sütőlapon kelesztettem még 20-30 percet (nem szabad hogy túlkeljen, mert nagyon lapos lesz). a sütőbe alulra tettem egy jénai tálban vizet, majd beraktam sülni a kenyeret 230 fokra. Ja, mielőtt betettem, lekentem a tetejét víz és tej keverékével. 15 perc elteltével kiveszem a vizes edényt a sütőből, ekkor újra megkenem a tetejét vizes tejjel. Majd pirosra sütöm. Aztán a LÉNYEG: Ha kész, leveszem a tepsiről, és simán a sütő rácsára teszem, lekapcsolom a sütőt, lekenem még egyszer utoljára vizes tejjel a kész kenyeret, és félig nyitott (becsípek egy fakanalat) sütőnél hagyom kihűlni.

1 megjegyzés:

mamarazzi írta...

Ez nekünk nagyon bejött, ajánlom mindenkinek! Többször elkészítettem, finom!

Megjegyzés küldése