RSS

Pages

2010. április 12., hétfő

Töltött krokodil





Hozzávalók:
Tésztához:
500 gramm finomliszt (BL55)
100 gramm tejföl
2,5 dl tej
1 kiskanál cukor
1 kiskanál só

1 csomag száraz élesztő vagy 25 gramm friss


Töltelék:
Én tettem bele egy hagymán, olajon átpárolt darálthúst sózva, borsozva, valamint párolt zöldséget (borsó, kukorica, répa....), és reszelt sajtot. De végülis bármivel lehet tölteni....sonkával-gombával-kukoricával, de akár édesen is lekvárral.

A tésztát dagasztjuk, kelesztjük, majd formázzuk.
(én a tészta kinyújtását eleve sütőpapíron kezdtem, mert ha már rákerül a töltelék, elég nehéz lesz a kroki, és sütőpapírral együtt könnyebb a tepsire húzni). Még egy fontos dolog.....a tölteléknek való legyen már hideg (mert ha meleg, meglágyíthatja a tésztát), és akár a darálthúst tesszük bele, akár a párolt zöldséget (vagy netán mindkettőt), nagyon jól legyen lecsöpögtetve.

Egy kevés tésztát félretettem a lábaknak-szemnek, a maradékból egy nagy téglalapot nyújtottam.
A közepére felhalmoztam a tölteléket. (Az elején maradjon egy nagyobb rész, amit majd csak két oldalról behajtok, ez lesz a krokodil szája.
Majd ahol már a töltelék kezdődik, ott a két oldalán derelyeszaggatóval csíkokat vágtam (3-4 cm), úgy, hogy a két végén hagyjak 1-1 nagyobb részt bevágás nélkül.
Felhajtogattam a csíkokat. Egyszer egyik oldalról hajtottam át a másik oldalra, majd a szemközti oldalról hajtottam vissza egyet. (Úgy, hogy a tölteléket mindig teljesen fedje)
Az elején lévő részt egymásra hajtottam és jól összenyomkodta,, ez lesz a krokodil szája.
Ezután szemöldököt, szemeket, és 4 lábat gyártottam (a félretett tésztából), és jól odanyomkodtam a kroki testéhez.
Mikor ez megvolt, fogtam egy ollót, és fogakat vagdostam a szájába mindkét oldalt.
Így kelesztettem még letakarva egy kicsit (15-20 perc), majd előmelegített sütőben kb 180fokon 40 perc alatt megsütöttem.


2 megjegyzés:

Mimi írta...

Tok jo hogy osszegyujtod,
de illik a nem sajat receptnel feltunteni a forrasod, meg ha csak az alap otlet is jott onnan.
PErsze lehet ott se ok talaltak ki de ugy illik.

Dóri írta...

Írtam, hogy ebben a blogban olyanok is fel lesznek tüntetve, amit máshol láttam, és legalább egyszer kipróbáltam és megszerettem. És konkrétan ezt a receptet eddig 5 helyen láttam....és honnan tudjam, hogy ebből kié volt az "eredeti"? Senki nem tüntette fel, hogy honnan szedte, vagy netán saját ötlete e.

Megjegyzés küldése