RSS

Pages

2010. április 9., péntek

Békebeli vajas kifli


Hozzávalók:
3 dl tej
1 ek. só
csipet aszkorbinsav lehet helyette 1 evőkanál ecet is (a savasítás a lényeg)
1 ek. cukor
60 dkg fehér liszt
10 dkg vaj
2,5 dkg élesztő
2 ek. burgonyapehely ( elhagyható)


Készítés:
A langyos, cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt. Majd minden összetevőt összedolgozunk. Szép hólyagos tésztát dagasztunk belőle.
Kelesztőtálban duplájára kelesztettem, majd lisztezett felületen 8 egyforma darabba vágtam. Nagyobb kifliket szerettem volna, de lehet 10 vagy akár 12 részre is osztani. (én a 8-ra esküszöm, akkor lesz olyan méretű mint a bolti) Egyenként szinte kocka alakra nyújtottam őket, majd feltekertem. (Nagyon lényeges, hogy nagyon vékonyra kell nyújtani...szinte mint a rétestészta. Az egyik sarkától kezdve kell feltekerni - tehát átlóban) Lisztezett felületen hagytam őket kelni, 10-15 perc-ig (nem tovább, nehogy túlkeljen). Egy nagyobb lábosban vizet forraltam, majd a megkelt kifliket egyesével előfőztem. Oldalanként fél-fél percig. Óvatosan nyúltam alá egy szűrőlapáttal és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket. Érdemes azonnal a helyükre tenni, mert nem lehet később mozgatni őket. (egy nagy lapos gáztepsire csak 4-et teszek egyszerre) 200 fokra előmelegített sütőben sültek kb. 15 -20 percig. (de természetesen akkor a "tökéletes", ha aranybarna - és ezért is fontos, hogy vékonyra legyen nyújtva, hogy a közepe is jól átsüljön). Majd egy rácsra teszem, hogy átszellőzve kihűlhessen.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése