RSS

Pages

2013. január 29., kedd

Csokis kenyér aszalt barackkal és magvakkal



Nem kell megijednünk, nem lesz egy édes kenyér, a gyümölcsök íze érződik csak kicsit édesnek (én most csak aszalt sárgabarackot tettem bele, de legközelebb egyéb aszalt gyümölcscsel is kipróbálom)
Magvak közül tökmagot és napraforgó magot tettem bele.

Először is leírom az öregtészta receptjét, ami szükséges ahhoz hogy finom, lágy szerkezetű kenyeret tudjunk sütni): 50dkg liszt, 1 ek olaj, csipet só, 1 tk cukor, 1 dkg friss élesztő, 3 dl langyos víz. Ezeket összedagasztjuk, majd hagyjuk 12 órát szobahőmérsékleten túlkelni (kelesztő tálban). Majd újra átgyúrjuk, és betesszük a hűtőbe, innen használunk belőle amikor szükséges.


50 dkg liszt, (én 20 dkg sima liszet tettem bele, 30 dkg kimondottan kenyér lisztet - a könnyebb szerkezetű kenyér érdekében). 2 tk só, 20g keserű kakaópor, 50 ml fekete kávé, 2 ek maláta, 1 ek olaj, 2,5 dl langyos víz, 20 dkg öregtészta (ami tapasztalataim alapján minimum 4 napos legyen, de lehet 1 hetes is), 1-1,5 dkg friss élesztő, apróra vágott aszalt gyümölcs, magvak ízlés szerint.

Kenyértésztát dagasztunk az összetevőkből, majd kb egy óra alatt duplájára kelesztjük. Lisztezett felületen veknit vagy kerek cipót formázunk belőle, és egy sütőpapírral bélelt jénaiba tesszük (nekem a lapos jénai tető ilyen esetben az "alja", erre helyezem a papírt és a cipót), rácsukjuk a fedelét ( a mélyebb részt, hogy legyen helye kelni, meg a sütőben süléskor is). 50-60 perc alatt szobahőmérsékleten duplájára kelesztjük. Az utolsó 15 percben bemetszük 3 helyen (ha cipó formája van, akkor nem szükséges, csak ha vekni kenyér alakja van, akkor szoktam), és előmelegítjük a sütőt 200 fokra. A kenyeret lepermetezzük hideg vízzel, és a jénai fedelébe is vizet permetezünk. Visszatesszük a tetőt, és sütőbe tesszük. Kb 50 perc kell neki, hogy készre süljön ( a kakaó miatt előbb érezhetjük illatozni, de nálam kellett az 50 perc, hogy a belseje is jól átsüljön). Az utolsó 10 percre levehetjük a fedőt, és anélkül sütjük, hogy finom ropogós héjat kapjunk. Mikor kivesszük, és rácsra helyezzük (ne hagyjuk a jénaiban, mert visszavizesedik), lepermetezzük gyengén hideg vízzel, és hagyjuk kihűlni.


1 megjegyzés:

Mariann írta...

guszta:) és a többi finomságod is :)

Megjegyzés küldése