RSS

Pages

2013. január 29., kedd

Makaron





 Hozzávalók: 100 g hámozott mandula extra finomra őrölve, 110g tojásfehérje (kb 3 tojás adja ki), amit egy napig szobahőmérsékleten hagyunk (na nekem annyi volt, hogy reggel 9-kor vettem ki a hűtőből, és 5-kor állta neki sütni), 200g porcukor, 4-5 evőkanál kristálycukor, ételfesték.

Egy nagyobb tálban elkezdjük a tojásfehérjéket felverni. Ha elkezd habosodni, kanalanként hozzáadagoljuk a kristálycukrot, és kemény habbá verjük. Közben hozzáadjuk az ételfestéket is. Majd fakanállal beleforgatjuk a finomra őrölt mandulát és a porcukrot. úgy tudjuk megállapítani, hogy megfelelő e az állaga (se túl kemény, se túl folyós), hogy egy sütőpapírral bélelt tepsire teszünk belőle, és nem szabad halmoknak maradnia, hanem kissé elterülős, de nem szétfolyós. Kinyomózsákba tesszük a masszát, és kör alakú kinyomóval "kupacokat" nyomunk ki. Majd ezt hagyjuk kb egy órát a tepsin pihenni, hogy egy megkeményedő "kérget" kapjon. Majd 150 fokra előmelegített sütőben 10-15 percig sütjük (recept 10-et írt, de nekem kellett a 10), ha le akarjuk emelni a sütőlapról, és nem félbeválik, hanem simán le tudjuk emelni, akkor kész. Hagyjuk kihűlni majd krémmel összetapasztjuk kettesével. A krém nagyon változatos módon készülhet, ez adja a fő ízét. Én a receptben leírt fehércsokis vajas krémet készítettem most bele, de legközelebb tuti bonyolítom...mondjuk citromos krémmel, vagy narancsossal....vagy...csak a képzelet szabhat határt. A receptbeli krém (nekem sok lett, így holnap még egy adag macaront kell süssek hozzá). 215g margarint 270g porcukorral robotgéppel simára keverünk. 170g fehércsokit megolvasztunk, majd ezt is hozzákeverjük a robotgéppel a porcukros margarinhoz és kész is, tölthetjük habzsák segítségével a süteménybe.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése