RSS

Pages

2013. január 29., kedd

Őszibarack




Lagzik nagyon kedvelt süteménye. Én magam még csak most készítettem először. Kicsit időigényes sütemény, de megéri, mert finom.

Tészta: 20 dkg disznózsír, 2 tojás sárga, 30 dkg cukor, 2dl tej, 3 dkg liszt, 1 cs. sütőpor, 1 cs vaníliás cukor, 80 dkg liszt (nem elírás, hogy kétszer van írva liszt, majd a készítésnél leírom miért)

Töltelék: 25 dkg barackelekvár, 25 dkg porcukor, 1 kevés rumaroma, 3dkg kakaópor, 1 dl tej, a kikapart sütibelsők

A tésztához valókat összekeverjük a 80 dkg liszt kivételével. 45 percig pihentetjük, aztán hozzáadjuk a 80 dkg liszet is és jól átgyúrjuk. Diónyi kis gombócokat formálunk és sütőpapíros tepsire helyezzük. Előmelegített sütőben 180-200 fokon épp hogy megpirítjuk (de ne is legyen lágy), vigyázva, hogy ne repedjenek ki. (Nálam épp ezért a 180 fok vált be, kicsit lassabban lett kész, de át is sült, és nem repedt ki.
Mikor készen vannak, nagyon óvatosan egy kávéskanál segítségével kikaparjuk ezeknek a kisült félköröknek a belsejét egy tálba. Ezekhez keverjük a töltelék összetevőit, majd óvatosan vissza is töltjük a félkörökbe, és kettőt összetapasztunk. Az egyik felét vérnarancs aromába (piros) a másikat mandula aromába (zöld) mártjuk, majd ecsettel megkenjük tojásfehérjével, és kristálycukorba hempergetjük. (Nekem nem volt színes aromám, így sima vizet színeztem meg töményen piros, egy másik tálban zöld ételfestékkel és ebbe mártottam egy pillanatra a már összetapasztott barackokat).

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése