RSS

Pages

2012. február 22., szerda

Red Velvet Cake (azaz a Vörös Bársonytorta receptje)

Végre ideértem az ígért recepttel. Egy kedves netes ismerősöm blogján találtam meg a receptet, de gondoltam én is megosztom veletek (persze a beleegyezésével). Én annyit változtattam rajta, hogy a krém mennyiségét növeltem, az eredetihez képest. Én ezt a nagyobb mennyiséget írom most le nektek, mert így nekem nagyon ízlett, hogy aránylag sok krém volt benne.

20 cm-s tortaformához van a recept!

Hozzávalók:
A "piskótához": 18dkg liszt, 1/2 evőkanál keserű kakaópor, 1/2 kk szódabikarbóna, 1/2 tk sütőpor, 18dkg kristálycukor, 18dkg margarin, 1dl tejföl, 1kk vanilia aroma, 1 tojás, piros ételfesték, csipet só

A krémhez: 25dkg mascarpone, 12,5dkg margarin, 50-60dkg porcukor (ízlés szerint, de az 50 legyen meg, hogy ne legyen túl híg a krém), 2tk vaníliás cukor

Készítés:
Egy tálba szitáljuk a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a sót és a kakaóport. Ha por alapú az ételszínezőnk, akkor azt is ide keverjük bele. Egy másik tálba robotgéppel simára keverjük a cukrot a margarinnal, a tojással, vaniliás cukorral, tejföllel. Ha folyékony az ételszínezőnk, akkor ebbe a keverékbe tesszük bele. Ezután a lisztes keverékhez öntjük a folyékony masszát, miközben simára keverjük. 3 részre osztjuk, és sütőpapírral bélelt 20cm-s tortaformába előmelegített sütőben 180 fokon kb 20-25 perc alatt készre sütjük külön-külön a lapokat. Ezeket hagyjuk teljesen kihűlni.
Addig elkészítjük a krémet. Ami nagyon egyszerű, mert csak a fent említett összetevőkből robotgép segítségével egy sima krémet keverünk, amivel megtöltjük a kihűlt tortalepokat, majd kívülről is teljesen bevonjuk a tortát a maradék krémmel. Végül én piros marcipán szívekkel díszítettem (Valentin nap alkalmából). 1-2 órát pihentetjük minimum a hűtőben mielőtt felvágjuk. De én már fogyasztás előtti nap elkészítettem, és mondhatom, hogy fantasztikus volt, jól átért az egész. És tényleg bársonyos íze van a krémnek, és vörös a torta. Látványos, és finom!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése