RSS

Pages

2010. június 29., kedd

Kínai sülttészta szezámmagos csirkemellel

Erre a receptre ismét a neten találtam rá, de egyből a szívembe lopta magát. Amúgy is szeretem a kínai ételeket, és ez meg fenomenálisan jó!! Így megosztom veletek is!
Gyors, kiadós, laktató, és nagyon finom!

Hozzávalók:
Tésztához:
-tészta :) (mily meglepő), ami lehet spagetti, de nekem rövidebb, házi jellegű "Specle" tésztám volt itthon
-egy fej hagyma
-kevés olaj
-szójaszósz
-só
-cukor


(4 személyre)
- egy nagyobb csirkemell (filé) vagy két-3 kisebb)
Bunájához:
-6 evőkanál liszt
-3 evőkanál keményítő (nekem nem volt itthon, azt is liszttel pótoltam)
-1 egész tojás
-csipet só
-egy evőkanál olaj
-1,5 kávéskanál sütőpor
-kevés víz

Mázhoz:
-ketchup
-méz
-szezámmag
-chilli szósz (erős pistával helyettesíthető) de el is hanyagolható


Készítés:
Először a tésztát kifőztem sós vízben, majd lecsepegtettem. A hagymát apró kockára vágtam, és wok-ban üvegesre pároltam, majd locsoltam rá 3 evőkanál szójaszószt. Ezután rádobtam a kifőtt tésztát, kicsit sóztam (nagyon kicsit, mert a szójaszósz is sós), majd 3-4 kiskanál cukrot tettem rá, és pirítottam.

A csirkét először felkockázom. Majd a bunda hozzávalóit összekeverem úgy, hogy egy sűrű palacsintatésztát kapjunk (jó sűrűt - csak kicsit hígabb mint egy galuskatészta). Ebbe belemártom a csirke kockákat és bőséges forró olajban megsütöm. Eközben összekeverek ketchupot, mézzel, erős pistával és 3 evőkanál szezámmaggal. A ketchup-méz-chilli arány ízlés szerint...én most kevésbé csípősre, inkább édeskésre készítettem. Ahogy kisült a bundázott csirke, rögtön a mártásba dobtam, és beleforgattam. Majd egy jénaiba tettem, és én kicsit még előmelegített sütőbe tettem (igazából melegen tartás céljából), de így még jobban "ráragadt" a máz a csirkére.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése