RSS

Pages

2010. június 13., vasárnap

Kivis krémes "torta" sütés nélkül

Ezt a receptet egy kedves ismerőstől kaptam egyszer, és nagyon megszerettem. Azóta készítettem már barackkal is (akár konzerv, akár friss), eperrel, de igazából szerintem bármilyen gyümölccsel lehet. Érdekessége, hogy nem kell sütni, hanem hűteni kell, így ideális sütemény nyárra.

Hozzávalók:
1,5 csomag kör alakú babapiskóta
500ml tejföl
250ml habtejszín
100g porcukor
10g zselatin (de jó bele egy zacskó habfixáló is)
lekvár (ízlés szerint ki milyet szeret - én pl az epres változathoz lekvárból is eprest használtam)
8db kivi, vagy egyéb gyümölcs

Készítés:
Egy kerek, kb 20-30cm átmérőjű tálat béleljünk ki folpackkal, úgy hogy az oldalát és alját is végig befedje. Elég mély legyen a tál (én általában a gyümölcssalátás üvegtálamat használom). Kettesével ragasszuk össze a piskótákat a lekvárral. Szeleteljük fel a meghámozott gyümölcsöt, és béleljük ki vele a tálat, az alját és az oldalát is végig (ez lesz majd a sütemény teteje). A tejfölt keverjük el a habbá vert tejszínnel és a porcukorral, majd adjuk a masszához a zselatint is (vagy főzöttet, vagy a habfixáló port). A gyümölccsel bélelt tálba felváltva tegyünk krémet és lekvárral összetapasztott piskótát. A krémmel kezdjük, és felváltva rétegezzük. Legutoljára egy réteg piskóta kerüljön. Ha maradt gyümölcs, akkor mikor a krémet tesszük bele, közé is rakhatunk gyümölcsöt, így nem csak a tetején lesz, hanem a sütemény belsejében is. Hűtőszekrényben 4-5 órán keresztül hűtsük, majd tegyünk egy tálcát a tálra, és hirtelen de határozott mozdulattal fordítsuk meg, hogy a tálból a tálcára borulhasson a sütemény. Szedjük le a fóliát róla, és máris szeletelhetjük a hideg süteményt. (Továbbiakban is hűtőben tároljuk)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése