RSS

Pages

2010. június 13., vasárnap

Stefánia vagdalt petrezselymes újkrumplival

Hozzávalók (a húshoz):
70-80dkg darált sertéshús (nem mértem ki pontosan hogy mennyiből készítettem)
2-3 vastagabb szelet kenyér
egy nagyobb hagyma fele, vagy egy kisebb egész hagyma
fokhagyma

bors
pirospaprika
vegeta
1 tojás (nyersen)
és 4db keményre főzött tojás

Készítés:
A kenyérszeleteket tej és víz keverékébe áztattam, majd kifacsarva a darálthúshoz adtam. A hagymát apró kockákra vágtam, és beletettem. Majd ízlés szerint tettem bele egy teáskanál aprított fokhagymát, sót, vegetát, őrölt feketeborst, és pirosparika port. Majd beleütöttem egy tojást, és jól összekevertem az egészet.
Egy tepsit sütőpapírral béleltem, és a húsos massza felét a tepsi közepébe halmoztam "rúd alakban". Majd egy vájatot készítettem végig bele, ahogy a 4 keményre főzött, hámozott tojást sorban elhelyeztem. Majd erre tettem a maradék húsmasszát, hogy az egészet befedje, kis vizes kézzel "összedolgoztam". Ezután a tetejét megkentem olajjal, és meghintettem zsemlemorzsával (ügyelve, hogy mellé ne sok morzsa szóródjon, mert különben megég). Előmelegített sütőben 18 fokon sütöttem szép barnára (addigra a hús belül is jól átsül). Ezután szépen szeletelhető, melegen, de akár hidegen is fogyasztható.
Én petrezselymes újkrumplival tálaltam. Mivel nagyon apró volt a krumpli, így csak "ledörzsöltem" a héját, kicsi sós vízben puhára főztem, ügyelve, hogy ne főljön túl. Majd egy lábasba vajat tettem, és egy nagy hagyma negyedét apró kockákra vágva megpirítottam a vajon. Azután aprított friss petrezselymet is kissé megpirítottam, és ebbe forgattam bele a megfőtt egész kis krumplikat, igény szerint sóztam még.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése