RSS

Pages

2010. december 4., szombat

Cím nélkül

Nem tűntem el, majd jövök újabb receptekkel is.... de addig is hadd mutassam meg egy pár tortámat amit alkottam. Ezekhez külön receptet nem fogok írni, mert mindnek más a krémje.

Bár alap piskóta úgy néz ki, hogy ahány tojásfehérjét habbá verek, annyi evőkanál cukrot teszek bele, majd annyi tojássárgáját adom hozzá, majd beleforgatok a kemény habba ugyanannyi evőkanál lisztet, amihez előzőleg hozzákeverem a sütőport.

Krémek alapja nálam mindig puding. Ha csokis, vagy kávés, vagy mogyorókrémes a töltelék, akkor csoki pudinggal dolgozok, ha egyéb (pl kókusz, vanília, vagy valamilyen gyümölcs) akkor vanilia puding az alap. De jó sűrű puding.
25dkg cukor, 3dl tejben megfőzve, majd mikor forr akkor 4dkg pudingport keverek bele csomómentesre. Majd hagyom kihűlni, és ezután lehet robotgéppel egy kis margarint hozzákeverni, majd az "ízt" (pl vanilia aromát sima vanilia krémhez, ha gyömülcsöst készítek, akkor a gyümölcsöt - pl epret - gyümölcsturmixal pépesítem, és ugy keverem hozzá)

Bár a dobos torta "látszólag" csokis, az alap ott is vanilia puding, mert ott nem kell annyira csokis legyen, mert a vanilia pudingba is csak a "gyengébb" cukrozott kakaót kell később keverni.

Van amelyik tortám marcipán bevonatos, de azóta megtanultam fondantot is készíteni, és most már jobban szeretek azzal dolgozni.

És akkor jöjjön egy pár kép a műveimről (legbüszkébb az esküvői tortámra vagyok)





Van ennél több is, ezt csak ízelítőnek hoztam ;)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése