RSS

Pages

2011. február 13., vasárnap

Sült túrógombóc

Amióta hallottam ezt a receptet, és ki is próbáltam, már csak így készítem a túrógombócot.

Hozzávalók:

Hozzávalók a gombóchoz:

1/2 kg túró
10 dkg cukor
1 tojás
1-2 zsömle, plussz egy pár kanál zsemlemorzsa
1 cs. vaníliás cukor
tej

Öntet:
2-3 dl tejföl
3 ek. cukor
1 tojás
1 cs. vaníliás cukor

Tetejére:

zsemlemorzsa
vaj/margarin
cukor


Elkészítés:

1-2 db zsömlét annyi tejbe áztatok be, amennyit felszív. Az áztatott zsömlét kicsavarom, a többi hozzávalóval összekeverem, végül egy tojást és morzsát is hozzáadom. (Annyi zsemlemorzsát adtam hozzá, hogy jól formálható legyen a massza.) Egy jénait jól kivajazok, nagy gombócokat készítek a masszából, amit leöntök a tejföl, tojás, cukor, vaníliás cukor keverékével és 200 °C-os sütőben megsütöm.

Közben egy serpenyőben margarint, zsemlemorzsát és cukrot teszek, amit kevergetve megpirítok. A cukor közben egy kissé karamellizálódik és a morzsa finom, édes és ropogós lesz. Ezt rászórom a megsült gombócok tetejére.

Legutóbb azzal "bolondítottam meg", hogy a gombócok közepébe egy-egy fagyos eperszemet raktam, és így sütöttem meg. Nagyon finom volt a "végeredmény!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése