RSS

Pages

2011. február 13., vasárnap

Mázas meggyes kalács



Hozzávalók:
45dkg liszt, 1 dl tej, 60g cukor, 1 mokkáskanál só, 2 egész tojás, 5 dkg olvasztott margarin, 1 teáskanál vanília, 2 dkg friss élesztő

Töltelék: 1 üveg meggybefőtt (nekem csak fél üveg volt itthon és tettem bele fagyasztott vörös - és fekete áfonyát, de lehet simán mondjuk szilva vagy cseresznyelekvárral is készíteni) Ha befőttel készítjük, akkor kell még cukor és vaníliapuding is.


Elkészítés:
Az élesztőt egy enyhén cukros tejben felfuttatjuk, majd összedagasszuk a tésztát, majd kelesztőtálban kelesztjük. Ha duplájára kelt, akkor egy 25- 28 cm átmérőjü köralakú sütőformába(én lábasba csináltam, aminek a füle is fém) kivajazzuk, csak az alját kilisztezzük, majd belenyomkodjuk a tésztát egész a széléig. Hagyjuk kelni, addig elkészítjük a töltelékét. Ha simán valami keményebb lekvárt teszünk bele, azt nem kell előkészíteni sehogy. Azonban ha befőttel, akkor a meggybefőtt levét felforraljuk, majd egy fél zacskó vanília pudinggal besűrítjük, majd visszadobáljuk vele a gyümölcsöt. Hagyjuk kihűlni.
Ha a tészta megkelt, akkor egy kanál nyelével két vájatot készítünk körbe. ezt megtöltjük a lekvárral / pudingos gyümölcscsel.
180 fokra előmelegített sütőbe tesszük 30-35 percre, viszont félidőtől letakarjuk egy alufóliával, hogy nehogy megégjen a lekvár. de én az utolsó 2 percre megint levettem, hogy a tészta szép piros legyen. Kivesszük, rácsra tesszük hűlni (hogy az alja ne vizesedjen be). Ha kihűlt, elkészítjük a mázat (fontos, hogy kihűlt legyen, mert ha meleg, akkor csak olvad a máz, és nem köt rá).
Máz: 10 dkg porcukrot annyi citromlével keverünk el, hogy enyhén folyós állagú legyen.....ezzel egyenletesen körbelocsoljuk. Ha maradt még gyümölcsös puding, azt tálalásnál hozzá kínálhatjuk.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése