RSS

Pages

2014. november 27., csütörtök

Svéd pepperkakor - azaz a svéd gyömbéres sütemény

Igazából nagyon nem sok minden választja el a magyar mézeskalácstól. Csak a fűszerezésen kell kicsit variálni. Én is így tettem. Tavaly írtam már egy jó mézeskalács receptet. Hát idén annak az adagját feleztem meg, és variáltam meg, hogy egy kinom svéd gyömbéres kekszet kapjak. És itt el is árultam a titkot....ami nem más mint a gyömbér.


A mai napon tökéletesíteni próbáltam a tésztáját, és sokkal jobban hasonlított a mai arra mint amit a boltokban lehet kapni.. Így pontosítom a receptet.

A 40 dkg liszt tartalmazzon 2 púpos evőkanál keserű kakaóport is. tehát előbb annak a 2 kanál kakaó súlyát mérjük le, és ahhoz adjunk annyi lisztet, hogy 40 dkg legyen együtt. 15 dkg porcukor, 6-7 dkg margarin (kezdjük 6-tal, és ha nem állna össze, tudunk pótolni hozzá), 2 tojás, 2,5 evőkanál méz, 1/2 evőkanál fahéj, 1/2 evőkanál őrölt szegfűszeg, 1/2 evőkanál gyömbérpor, egy késhegynyi kardamom és egy késhegynyi szerecsendió. Fél órát minimum hűtőben pihentetjük letakarva a tésztát. Majd lisztezett deszkán hajszál vékonyra nyújtjuk, és 180 fokos előmelegített sütőben 8 percig sütjük. Mikor kivesszük még puha, de amint hűl, megkeményedik.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése