RSS

Pages

2014. március 25., kedd

Dobostorta cuppcake

Lehet, hogy az egy hónapon belül 2-szeri dobostorta sütés ihletett meg? Vagy egyszerűen az, hogy nagy kedvencem a dobos torta, de a hosszadalmas dobostorta lapok sütését annyira nem szeretem..... 
Rákerestem az interneten, hogy létezik e dobostorta muffin, de mivel nem találtam, így improvizálni voltam kénytelen. feltaláltam a dobostorta muffint!! :)

Az alapja még kísérleti fázisban van, mert elég keménynek tűnt ahogy megsütöttem, de mivel fóliával letakarva hűtőben kell tárolni a kész süteményt (a főzött tojásos krém miatt), így a tésztának is van ideje kicsit puhulni. Következő alkalommal viszont lehet hogy kipróbálom egy kis natúrjoghurttal keverni, hátha lágyít rajta.
Következzen a recept, ahogy ma készült.

Kezdhetjük a krémmel, hogy legyen ideje kihűlni:
Ez egy főzött dobostorta krém. Reszeljünk le 100 g étcsokoládét (sütéshez való fajtát), majd gőz fölött kezdjük el olvasztani. Ezidő alatt 150 g porcukrot simára keverünk 6 egész tojással (nem kell habosra, elég 1-2 perc a robotgéppel), majd a felolvadt csokihoz öntjük, és sűrű krémmé főzzük a gőz fölött. Hagyjuk kihűlni. Ha teljesen hideg, simára keverünk benne 200g margarint. Ezzel kész is a krém. Míg elkészül a tészta, a hűtőben tároljuk a krémet.

Tészta:   3 tojás (ezt beleütjük egy pohárba, majd előkészítünk még 2 egyforma ilyen poharat), amennyi a tojás mennyisége a pohárban. annyi cukrot mérünk ki, és ugyanannyi lisztet első sorban, majd ehhez teszünk egy extra kanálnyi lisztet. 1 teáskanál sütőport keverünk a liszthez. A tojást elkezdjük habbá verni (egyben a sárgát és a fehéret), majd adagoljuk hozzá folyamatosan a cukrot. 15-20 perc alatt kemény habbá verjük. Majd lekapcsoljuk a gépet, és fakanállal hozzákeverjük a sütőporos lisztet.
A muffin papírokat csak úgy magában sütőlemezre helyeztem (de lehet muffinsütő formában is). Ebből a mennyiségből 20 db lett. Előmelegített sütőben 180 fokon készre sütöttem (késpróba érvényes). 
Hagytam kihűlni őket, majd leszedtem mindről a muffinpapírt (mert túlságosan ráragadt), levágtam mindegyiknek a tetejét (megskalpoltam), és új formapapírba tettem őket. A skalpokat külön raktam egy sütőpapírral bélelt sütőlemezre. Ezután habzsák kinyomóból elosztottam a krémet a 20db muffinon.

Jöhet a neheze, a tető készítése:
20 dkg kristálycukrot teszünk egy lábasba, majd 2 csepp (tényleg csak csepp) ecetet teszünk hozzá. Közepes lángon elkezdjük felolvasztani... végig kevergetjük, mert eleinte összeáll a cukor. Aranybarnára pirítjuk, majd levesszük a tűzről, és most jön a neheze...nagyon gyorsan, és óvatosan kell vele dolgozni, mert a forró cukor nagyon tud égetni, és nagyon hamar keményedik is. Egy kanál segítségével megkenjük a muffinok külön helyezett skalpjait az égetett cukorral. Kellő távolságra legyenek egymástól, különben összeragadnak. Ha lecsurog a szélére, azt jutána egy éles konyhai ollóval szépre igazíthatjuk :)

A kész süteményeket hűtőben tároljuk a tojásos krém miatt! Jó kísérletezést, jó étvágyat hozzá!!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése